A Diesel egy olasz márka, ami viharos sebességgel hódította meg a divatvilágot. Renzo Rosso, a márka alapítója farmerek tervezésével kezdte a divatban való kalandozását. Az első nadrágmodell készítéséhez az 50-es évek Amerikáját és olyan híres lázadókat vette alapul, mint James Dean és Marlon Brando. Renzo dobta piacra a koptatott farmert is. Munkásai habkővel dörzsölték az anyagot, és erős mosószerekkel mosták, néha pedig átfűrészelték, vagy borotvapengével vágták szét a nadrágot. Ezek eleinte nem nyerték el a vásárlók tetszését. Idővel azonban megtalálták a tökéletes vevőkört: a fiatal, lázadó individualistákat. Ahogy egy látnokhoz illik, Renzo Rossi mindig is az eredeti reklámokra támaszkodott. A márka első szlogenje az ,,Only The Brave” (Csak a bátraknak) volt, ami a mai napig cégének a mottója. A szabadság és a függetlenség a márka DNS-ébe van kódolva. A Diesel összes kollekciója meglepő, a divattal való kísérletezésre ösztönöz és megmutatja, hogy a divatban nincsenek határok.